Butikker og tjenester

    Nå millioner av kunder i flyplassens handlesenter.

    Mann prøver solbriller i en optikerbutikk, med Oakley-logo i bakgrunnen.

    Din butikk, tjeneste, og reklame har potensial til å nå millioner av kunder ved å være på en flyplass. Det kommersielle potensialet er ofte mye større her enn ved selv de største kjøpesentrene og mest populære handlegatene.

    Vi gjennomfører tilbudskonkurranser for våre butikk- og tjenestearealer hvert 5.-7. år, men tilbyr også mer fleksible korttidskontrakter for våre pop-up-arealer.

    Vi har i dag konsepter innenfor: Elektronikk, bøker, gull & ur, Travel Value, fashion, bank, frisør, lege, og mer.

    Ta kontakt med vår kategorisjef om du skulle være interessert i å delta på en av de kommende tilbudskonkurransene.

    Forventet oppstartsdato for tilbudskonkurranser for nye kontrakter er 12 måneder før utløp av eksisterende kontrakter.

    Vi tar gjerne et møte med deg som potensiell tilbyder også før dette.

    Verdiforslag

    • Del av et eksisterende handlemiljø
    • Eksponering mot millioner av reisende hvert år
    • Lokalt marked bestående av de mange ansatte på flyplassene

    Strategisk retning

    Vårt mål er å gi passasjerene et bredt utvalg av kommersielle tilbud, tilpasset deres behov, ønsker, og pris.

    Våre pop-up-kontrakter er ment for testing av nye konsepter og produkter. Dette muliggjør at både Avinor og tilbyder får lære hva som kan fungere, og ikke, på lengre sikt; noe som kan bidra til å redusere risikoen ved framtidige langtidskontrakter. Pop-up-butikker gir også passasjerene spennende nye konsepter på flyplassene, ut over butikkene som er her på langtidskontrakter.

    Digital tilstedeværelse er viktig, og Avinor er i prosess med å rulle ut sin digitale netthandelsplattform, som blant annet muliggjør at passasjerene kan forhåndsbestille varer, og utforske produktutvalget ved våre butikker og restauranter, før de ankommer flyplassene.

    Tilbud til de reisende

    Vi søker å tilby de reisende et bredt tilbud av konsepter og produkter, med meget god kundeservice; uavhengig av om de reiser alene eller med familien, er på forretningsreise eller på ferie, og om de har fem minutter eller fem timer til rådighet på flyplassen.

    Målgruppe

    Vi retter vårt tilbud mot alle reisende.

    Særlig innen utenlandske reisende har vi de siste årene opplevd en betydelig vekst, og vi jobber med ulike tiltak for å dekke deres behov bedre.